- چرا کانال ورودی آنالوگ که توسط پارامتر p00.06 و p00.07 قابل انتخاب است را نمی توان برای کار توسط پتانسیومتر روی اینورتر تنظیم کرد؟
برای حل این مشکل ذکر این نکته لازم است که بدانیم این دو پارامتر را نمی توان همزمان بر روی یک ورودی فرکانس رفرنس قرار داد بطور مثال اگر پارامتر p00.06 روی عدد 0 باشد و پارامتر p00.07 روی عدد 2 باشد نمی توان پارامتر p00.06 را به عدد 2 تغییر داد.
برای این کار ابتدا پارامتر p00.07 را بر روی عددی غیر از عدد انتخاب شده در پارامتر p00.06 قرار می دهیم برای مثال عدد 5 ، آنگاه میتوانیم پارامتر p00.06 را بر روی عدد 2 یا هر عدد دیگری غیر از 5 که نشان دهنده کانال انتخابی فرکانس رفرنس یا همان سرعت گردش الکتروموتور است انتخاب کرد.
- چرا اینورتر دائم هشدار sp1 می دهد؟
این آلارم مربوط به هشدار قطع ورودی یکی از فازها می باشد نکته مهم این است که اگر بخواهیم سری GD200L را برای حالت اضطراری توسط برق تکفاز روشن کنیم این آلارم ظاهر می شود و برای غیر فعال کردن آن باید پارامتر p11.00 را برابر 000 قراردهید.
- چرا اینورتر آلارم oc1 , oc3 می دهد؟
احتمالا بار اینورتر ناپایدار است و موتور بیش از جریان تعریف شده جریان می کشد اما احتمال آسیب دیدگی IGBT هم زیاد است. برای تست این مشکل خروجی اینورتر را از سمت موتور قطع کنید و سپس اینورتر را فرمان راست گرد یا چپ گرد دهید.
در صورت ظاهر شدن خطاهای oc1 یا oc3 برد قسمت قدرت یا IGBT دچار آسیب شده است.
- چرا اینورتر دائما بعد از هر start و stop دچار trip شده و آلارم oc2 یا oc3 میدهد؟
این آلارم به این معنی است که زمان شیب صعود و نزول مناسب نمی باشد و اینکه موتور و اینورتر درست انتخاب نشده اند حتما اینورتر را درست تنظیم کنید و جریان موتور و ولتاژ موتور و سرهم بندی موتور را چک کنید و علاوه بر این از قابلیت Auto-tuning بهره ببرید.
- در هنگام Auto Tune کردن اینورتر آلارم می دهد و نمیتواند پارامترها را ثبت کند.
دلیل این مشکل این است که حتما باید موتور شما و اینورتر انتخابی شما در رنج درستی انتخاب شده باشد برای مثال نباید برای یک موتور 1.5 KW از اینورتر 22 KW استفاده کنید در این صورت باید حتما توان موتور را بصورت دستی به اینورتر وارد کنید و بعد از آن پروسه اتو تیونینگ را انجام دهید.
- اینورتر آلارم اضافه حرارت می دهد و دائما چراغ trip روشن میشود.
این آلارم بدین معنا می باشد که گرمای داخلی اینورتر افزایش یافته است و احتمال دارد فن اینورتر کار نکرده یا کانال های هوایی هیت سینک اینورتر توسط گرد و غبار مسدود شده اند برای رفع این مشکل اینورتر را توسط باد تمیز کنید یا فن را در صورت لزوم تعویض نمایید.
- پسورد دستگاه را فراموش کرده ام چگونه آن را بازیابی کنم؟
برای این کار دستگاه را باید به شرکت تحویل دهید تا در صورت نیاز برد کنترلی آن تعویض گردد یا توسط متخصصان پسورد آن برداشته شود.
- چرا اینورتر آلارم ov1 و ov2 و ov3 میدهد؟
احتمالا بار دارای اینرسی می باشد و در هنگام توقف یا شروع تولید ولتاژ اضافه می کند باید از مقاومت ترمز یا DBU استفاده کنید ، اگر با استفاده از مقاومت ترمز یا DBU مشکل حل نشد احتمالامقاومت ترمز چاپر DC یا DBU مشکل دارد.